Best vreemd - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Alida - WaarBenJij.nu Best vreemd - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Alida - WaarBenJij.nu

Best vreemd

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

18 November 2010 | Moldavië, Chisinau

Best vreemd om half November nog met korte mouw buiten te lopen.
Best vreemd om duif van de bbq te eten.
Best vreemd dat stuurman in het Russisch ook stuurman is (dat matroos hetzelfde was wist ik al).
Best vreemd dat ik soms de beste ideeën krijg als het bijna 5 uur is en het weer tijd is om naar huis te gaan.
Best vreemd dat ik weer in mijn eigen bedje slaap, na een paar weken op iemands anders huis te hebben gepast.
Best vreemd om te genieten van html-codes.
Best vreemd om te bedenken dat ik over 3.5 maand weer naar Nederland vlieg.

• 21 November 2010 - 21:31

Klara Halmingh:

Hallo Alida,

veel van dat soort woorden (stuurman, matroos) spreek je net uit als in het nederlands. Soldaat bijvoorbeeld ook, maar er zijn er véééél meer hoor!
    Men denkt vaak dat het russisch moeilijk is, maar dat valt dus reuze mee...;-)