Vogeltjes en Trrrrring-geluiden - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Alida - WaarBenJij.nu Vogeltjes en Trrrrring-geluiden - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Alida - WaarBenJij.nu

Vogeltjes en Trrrrring-geluiden

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

23 Mei 2010 | Moldavië, Chisinau

Er zijn twee geluiden in het appartement waar ik niet aan kan wennen. Het eerste is een vogeltjes geluid. Als je onze deurbel hoort voel je je gelijk alsof je in het bos bent! Het probleem is dat er in de bomen tegenover onze flat ook veel echte vogels zitten die de hele dag lopen te kwetteren en dat ik dus af en toe niet door heb dat het de deurbel is!

Een ander geluid is de telefoon. We hebben hier een ouderwetse draaischijf met een nog ouderwets trrrrring-geluid. Vaak zit ik op mijn bed (een uitgeklapte bank) een boek te lezen of iets te schrijven en voordat ik door heb dat het de telefoon is die dit geluid maakt en ik uit mijn bed ben geklommen en de weg tot de keuken heb afgelegd, is de telefoon al heel vaak overgegaan! Mijn huisgenootje en haar verloofde nemen de telefoon al niet meer op omdat het toch meestal voor mij is. (behalve die ene keer toen ik heel vrolijk opnam met “ hoi hoi” en een verbaasde russisch “ dobre den” te horen kreeg). Gelukkig hebben de meeste mensen die bellen een lange adem, en blijft de telefoon wel even rinkelen! (Als je mijn vaste nummer wilt weten, moet je me maar even mailen, of vraag het aan mijn ouders).

  • 23 Mei 2010 - 20:37

    Mama:

    hoi Alida,
    Wat fijn dat je zo'n lekkere week vakantie hebt gehad naar Oostenrijk en leve de sms...
    En nu nog even lekker rustig aan en tijd voor logs en mailtjes en internetten enz.
    Vandaag "Pinksteren"; we hadden mooi diensten, over De Geest kun je horen en zien -Hand 2:33 en we mogen steeds blijven vragen: "Heilige Geest van God, vul opnieuw mijn hart(=opw 343) én dat God onze Trooster en Helper is -Joh 14:15-26 en zongen aan het einde: Vrede van God, de vrede van God zij met jou(=opw 602).
    We zijn benieuwd naar je komende nieuwsbrief, altijd weer gezellig om te lezen.
    Succes weer voor de komende tijd met van alles wat je bezighoudt.
    groetjes...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 206974

Voorgaande reizen:

14 Januari 2008 - 24 Februari 2011

Aan't werk in Moldavië

Landen bezocht: