Nederland-Uuquay - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Alida - WaarBenJij.nu Nederland-Uuquay - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Alida - WaarBenJij.nu

Nederland-Uuquay

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

06 Juli 2010 | Moldavië, Chisinau

Mijn oranje vlaggetjes wapperen nog gezellig voor het huis, mijn oranje t-shirt heb ik vanochtend gewassen voor de komende wedstrijd en ik mag nog lekker blijven opscheppen over de kwaliteiten van mijn landje! Al heeft het trots zijn nu wel plaats gemaakt voor verwondering. Is dit echt? Heeft Nederland gewonnen van Brazilie? Zijn we nu bij de vier besten van de hele wereld? Wow... Ik kan het maar niet geloven!!


De wedstrijd heb ik in de stad gezien. Op een plein met een groot scherm en allemaal houten picknick bankjes. Het was omcirkeld met hekken vol reclame van een telecombedrijf. En dat telecombedrijf draagt (toevallig of niet) de naam die wel heel dicht bij Nederland komt. Orange! haha.. Er was trouwens toegangscontrole. Heel even waande ik me op bevrijdingspop. Zeker toen ik mn flesje water in moest leveren. Maar toen ik zag hoe weinig oranje er aanwezig was, stond ik weer met beide benen op de grond.


Toch is zo'n evenment de perfecte plaats om wat andere Nederlanders te spotten. Twee meiden die voor een paar maanden vrijwilligerswerk doen, en een jongen die ik even snel feliciteerde met de overwinning. Ik zag nog wat anderen met geverfde Nederlandse vlaggetjes op hun gezicht, maar ze zagen er vrij Moldavisch uit.


Het leuke was dat de flexibiliteit van de Moldaven ook bij het voetbal kijken weer naar voren kwam. Bij het doelpunt van Brazilie juichde behoorlijk veel mensen. En ik zag eerlijk gezegd ook meer mensen in het geel dan in het Oranje. Ook al waren de zichtbare braziliefans toch ook wel op 4 handen te tellen. Maar na het doelpunt van Nederland begon het publiek steeds fanatieker te worden voor iedere kans van Nederland. En toen we uiteindelijk 2-1 maakten was bijna iedereen aan het juichen. De laatste minuten waren zenuwslopend. Vooral omdat de klok op het beeldscherm volgens mij wat voorliep (of waren er echt zoveel blesuretijdminuten bijgekomen?). Dinsdag gaat nog leuk worden! We krijgen dinsdag weer nieuwe mensen voor Love Moldova. Ze komen dinsdag aan in Chisinau en woensdag is de voorbereidingsdag. We moeten dus maar even een beamer en computer regelen om na de gebedsavond Nederland-Uruguay te kijken!

  • 08 Juli 2010 - 16:04

    Dorothé:

    Leuk hè, Nederlander zijn in het buitenland, zeker met de WK! Geniet ervan. Groetjes en veel plezier zondag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 207019

Voorgaande reizen:

14 Januari 2008 - 24 Februari 2011

Aan't werk in Moldavië

Landen bezocht: