Wat na 28 november? - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Alida - WaarBenJij.nu Wat na 28 november? - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Alida - WaarBenJij.nu

Wat na 28 november?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alida

24 Oktober 2008 | Moldavië, Chisinau

Lieve bloglezers!

Ik weet dat er meer mensen mijn blog lezen dan dat er een reactie achterlaten. Dat geeft niet, zolang je maar geniet van mijn logjes, vind ik het best! Maar alleen maar entertainen was eigenlijk niet echt het doel van deze weblog. Het was vooral om jullie op de hoogte te houden van wat ik allemaal mee maak hier in Moldavië. En om zomaar toevallige voorbijgangers attent te maken dat dit land bestaat! Ik kwam mijn blog laatst al tegen in een Google-zoekactie!

Ik realiseerde me vanmorgen dat ik op mijn web-log een ding nog niet heb geschreven. Het is iets wat me de laatste tijd nogal bezig houd. Wat ga ik doen na 28 November?

Om maar met de deur in huis te vallen: Ik wil terug gaan naar Moldavië! Nee, ik heb geen briefje uit de hemel gekregen, ook geen stem gehoord of iets dergelijk. Maar door alles wat er tot nu toe is gebeurd en alle gesprekken die ik heb gehad, denk ik dat dit de weg is die ik wil gaan! Het is geen makkelijke beslissing! Weer een lange tijd zonder mijn familie en vrienden in Nederland! Hoe krijg ik genoeg sponsors zo ver om mij voor een lange tijd te sponsoren en te bidden voor het werk wat ik hier ga doen? Wat ga ik hier eigenlijk doen?

Op dat laatste begint zo langzamerhand zich een antwoord te vormen. Ik zou aan de slag kunnen met PR en communicatie. Rondreizen in het land en verhalen verzamelen en schrijven, foto’s en filmpjes maken en contacten onderhouden met mensen die meer willen weten over wat er gebeurt in Moldavië. Met als doel dat ‘de wereld’ hoort en ziet wat er gebeurt in dit kleine landje en dat mensen geraakt worden en misschien tijd of geld steken in dit land en de projecten die er al lopen.

Natuurlijk is mijn terugkeer naar Moldavië voor 1 of 2 jaar niet alleen mijn beslissing. Mijn familie en mijn kerk hebben ook een grote invloed hierop. Ik kan hier niet leven als mijn kerk niet achter mij staat. Het zal komende maand besproken worden in de kerkenraad, en ik zal dus nog even moeten oefenen in geduld voordat het echt helemaal rond is.

Goed, nu zijn jullie allemaal weer helemaal op de hoogte. Wees niet bang, mijn vlucht staat gepland op 28 november en ik ben ieder geval van plan om tot half februari in Nederland te zijn!

  • 24 Oktober 2008 - 22:21

    Maaike:

    Hoera! (Dat je voorlopig terugkomt dan... ;))

  • 26 Oktober 2008 - 11:51

    Willem En Annelize:

    Hoi Alida,
    Wat een verrassing om je plannen te lezen. Toch helemaal verbaasd zijn we niet. Wij wensen je dan ook veel wijsheid toe vor de komende tijd.
    Wel zijn we blij dat je in ieder geval (even) naar Nederland komt.
    Al schrijven wij niet veel,toch denken wij aan je en blijven dat doen.
    Groetjes uit Deventer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 207628

Voorgaande reizen:

14 Januari 2008 - 24 Februari 2011

Aan't werk in Moldavië

Landen bezocht: